Nasza kadra

 

Dobrą szkołę tworzą dobrzy nauczyciele.

Dbając o wysoką jakość nauczania w naszej szkole i wspaniałą atmosferę, zapewniamy, że nasi nauczyciele to dobrze wykształceni pedagodzy z pasją – otwarci na potrzeby dziecka, kreatywni, potrafiący pokazać uczniowi piękno i dobro, a przede wszystkim nauczyciele wykorzystujący w swojej pracy aktywizujące metody nauczania tak, by dziecko chciało zdobywać wiedzę. 

Grzegorz Pilarz - wychowawca klasy 3h 

Magister Zarządzania i Informatyki ATH Bielsko-Biała. Ukończony kurs wychowawcy kolonijnego. Absolwent wielu szkoleń pozytywnego myślenia w tym szkolenia Silvy. Mówca na UJ  z zakresu organizacji imprez sportowych oraz szkolenia sportowców. Instruktor piłki siatkowej.     Przez ponad 20 lat związany z Polską siatkówką, z którą zdobył kilkanaście medali wszystkich kolorów na arenie polskiej jak i europejskiej. Zdobywca Pucharu Polski oraz 4 krotny Mistrz Polski. Reprezentant kraju oraz uczestnik wielu imprez międzynarodowych. Obecnie Student 2 roku Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna z neurodydaktyką na WSZiA w Opolu oraz 1 roku Przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej. Wspomaganie rozwoju i edukacji osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera na WSZiA w Opolu.

Swój wieczny optymizm i uśmiech chcę przekazać wszystkim dzieciom. Pozytywne nastawienie do życia oraz chęć rozwijania się sprawia, że praca w szkole daje mi wielką satysfakcję i olbrzymią radość.

Po zakończeniu zawodowej kariery siatkarskiej nie wyobrażam sobie dnia bez aktywności fizycznej. Od 2 lat moją sportową pasją stał się triathlon i zawody z cyklu IronMan. Nowe plany oraz cele sprawiają, że każdy dzień jest dla mnie nowym sportowym wyzwaniem.

 

 

 

 

 

 

Ewelina Skiba 

Ukończyła studia licencjackie na Uniwersytecie Śląskim o specjalizacji Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Terapia Pedagogiczna oraz studia magisterskie Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne. Absolwentka studiów podyplomowych tejże uczeni, gdzie ukończyła Oligofrenopedagogikę. W ramach samokształcenia i doskonalenia zawodowego ukończyła kurs kwalifikacyjny z zakresu Tyflopedagogiki. Pogłębiając swoją wiedzę uczestniczyła w różnych szkoleniach.

Wolną chwilę spędzam z przyjaciółmi i z rodziną. Uwielbiam chodzić po górach i jeździć na rowerze. Dobry film w zimne wieczory z rozpalonym kominkiem jest dla mnie chwilą relaksu i ukojenia. Nieustannie dążę do pokonywania trudności napotykanych w pracy zawodowej.

 

Marta Machalica - wychowawca klasy 2d

Ukończyłam pedagogikę specjalną na Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Posiadam specjalizację z surdopedagogiki, terapii pedagogicznej i rewalidacji indywidualna oraz pedagogiki wczesnoszkolnej. Obecnie kontynuuję studia na Uniwersytecie Pedagogicznym, zdobywając kwalifikacje z zakresu oligofrenopedagogiki. Doświadczenie w pracy
z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi z niepełnosprawnością gromadziłam w ramach licznych praktyk i działalności wolontariackiej. Obecnie pracuję jako nauczyciel wspomagający oraz pedagog terapeuta. Każdego dnia staram się odkrywać i rozwijać mocne strony swoich podopiecznych oraz prowadzić ich ku samodzielności i niezależności. Interesuję się historią XX wieku, historią medycyny, literaturą oraz wizażem.

 

 

Marta Lisak - wychowawca klasy 4d , nauczyciel historii 

Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, gdzie ukończyła studia magisterskie na kierunku Historia oraz Kolegium Nauczycielskiego w Bielsku – Białej, gdzie skończyła studia licencjackie z Pedagogiki opiekuńczo-resocjalizacyjnej. Ukończyła studia podyplomowe z Oligofrenopedagogiki, kurs na wychowawcę kolonijnego oraz specjalny kurs „Jak uczyć uczenia się?”, „Jak uczyć, żeby nauczyć?”.

Od zawsze chciałam zostać nauczycielem. Doświadczenie zdobywałam podczas praktyk studenckich, stażów oraz pracując jako wychowawca w Świetlicy Socjoterapeutycznej. Praca z dziećmi sprawia mi ogromną radość. Staram się podchodzić do każdego z nich indywidualnie i wspierać w rozwoju ich mocnych stron. Nie ma nic piękniejszego niż uśmiechnięta buzia dziecka, które pokonuje swoje słabości.

Staram się doskonalić swoje umiejętności pedagogiczne przez udział w kursach i szkoleniach.

Prywatnie bardzo lubię czytać książki, rozwiązywać krzyżówki oraz słuchać muzyki. Jestem także zapalonym kibicem. Szczególnie interesuje mnie piłka nożna. Uwielbiam też spędzać czas ze znajomymi na koncertach. Kocham zwierzęta, a szczególnie psy.

 

 

Kamila Szołtysek 

Absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, specjalności Resocjalizacja z profilaktyką społeczną oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych w zakresie Terapia pedagogiczna i rewalidacja dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Ponadto absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach w ramach podyplomowych studiów kwalifikacyjnych w zakresie Mediacji i Arbitrażu Sądowego.

Doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi zdrowymi zdobywałam w pracy jako wychowawca świetlicy socjoterapeutycznej i klubu młodzieżowego oraz jako pedagog ulicy. Pracowałam również jako terapeuta zajęciowy z dorosłymi osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, prowadząc pracownię plastyczną oraz rękodzielniczą.

Staram się doskonalić swoje umiejętności pedagogiczne poprzez uczestnictwo w kursach, szkoleniach oraz warsztatach.

Prywatnie czas wolny staram się spędzać aktywnie jeżdżąc na rowerze, zimą na nartach, a bez względu na porę roku chodząc po górach.


 

Beata Hazuka 

Ukończyła studia pedagogiczne pierwszego stopnia z resocjalizacji w Krakowie, oraz uzyskała tytuł magistra na kierunku pedagogika opiekuńczo - wychowawcza w Wyższej Szkole Administracji w Bielsku-Białej. Obecnie kontynuuje studia o specjalności - oligofrenopedagogika.

„Jedna z pułapek dzieciństwa polega na tym, że nie trzeba rozumieć, by czuć. Kiedy rozum zdolny jest pojąć, co się wydarzyło, rany w sercu są już zbyt głębokie”.
— Carlos Ruíz Zafón - dzieci to największy skarb, o który trzeba należycie dbać.
My, dorośli, musimy pamiętać o tym, że każde z nich jest inne, ma swój własny czas na rozwój, pokonuje liczne przeszkody, potrzebuje wiele miłości i zrozumienia. Bądźmy dla nich wsparciem i bezpiecznym portem. Dzieci stają się tym – co otrzymują od nas.

Jako pedagog z zamiłowania interesuję się także psychologią, uwielbiam podróżować i poznawać otaczający nas świat. W wolnych chwilach rozczytuję się w literaturze obcej :)

 

 

 

Angelika Kwiatkowska - wychowawca klasy 2f

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, WEiNoE w Cieszynie na kierunku Oligofrenopedagogika z arteterapią. Obecnie rozpoczyna studia o specjalności Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Terapia Pedagogiczna.

Swoje umiejętności i wiedzę poszerzałam poprzez uczestniczenie w kursach, konferencjach i warsztatach. Ukończyłam m.in.: kurs Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne (1 poziom), a także kurs języka migowego SJM (1 i 2 poziom). Swoje doświadczenie zdobywałam na licznych praktykach i wolontariatach: na Świetlicy Środowiskowej, w Szkole Specjalnej, w OREW-ie, na obozach oraz w Domu Pomocy Społecznej.

Staram się, żeby zajęcia każdego dnia były różnorodne i atrakcyjne dla dzieci, aby poszerzały ich zainteresowania i były dostosowane do ich możliwości.

Prywatnie jestem miłośniczką dobrej książki i zielonej herbaty

 

Maria Lekki – pielęgniarka, nauczyciel religii

Absolwentka Liceum Medycznego w Bielsku – Białej oraz Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie.

Od 1995 – 2016 roku pracowałam w szpitalu jako pielęgniarka, a od 2016 roku pracuję jako nauczyciel religii.

Praca z ludźmi chorymi oraz dziećmi to dla mnie ogromna radość.

Prywatnie jestem mamą trójki dzieci – Mateusza, Nikodema i Joanny. Lubię czytać książki      i spędzać czas ze swoją rodziną.

Pb

 

 

Agnieszka Duraj – wychowawca klasy 4e

Ukończyła studia na kierunku Pedagogika w zakresie specjalności Pedagogika Wczesnoszkolna i Edukacja Przedszkolna w Kolegium Nauczycielskim
w Bielsko-Biała, tryb stacjonarny. Obecnie kontynuuje studia w Wyższej Szkole Pedagogicznej im Janusza Korczaka w Katowicach, specjalność oligofrenopedagogika.

Moje dotychczasowe doświadczenie zdobywałam jako pracownik świetlicy dla dzieci i młodzieży, a także wolontariusz w przedszkolu. Swoją wiedzę poszerzyłam poprzez liczne kursy, praktyki czy staż.

„Wychowanie dziecka to nie miła zabawa, a zadanie, w które trzeba włożyć wysiłek bezsennych nocy, kapitał ciężkich przeżyć i wiele myśli…”- J.Korczak Jestem osobą aktywną, swój prywatny czas poświęcam podróżowaniu, a także spędzam go w gronie najbliższych.

 

Mariusz Bizoń - wychowanie fizyczne 

Jest absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach oraz byłym zawodnikiem kadry narodowej w lekkoatletyce (bieg na 400 metrów). Młodzieżowy vice mistrz Europy i wielokrotny medalista Mistrzostw Polski. Od kilkunastu lat nauczyciel wychowania fizycznego i propagator sportu wśród dzieci i młodzieży. Posiada tytuł nauczyciela dyplomowanego, ukończył studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki oraz edukacji dla bezpieczeństwa z ratownictwem medycznym. Wieloletni nauczyciel wychowania fizycznego, instruktor narciarstwa, nauki pływania,  trener I klasy lekkoatletyki.

Praca z dziećmi daje mu wiele satysfakcji, dlatego angażuje się właśnie w pracę z nimi. Prywatnie mąż i ojciec dwójki dzieci.

 

Ewelina Hyla - nauczyciel wspomagający 

Ukończone studia licencjackie na kierunku edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna  w Kolegium Nauczycielskim w Bielsku Białej oraz magisterskie wychowania wczesnoszkolnego i terapii edukacyjnej na Uniwersytecie Śląskim w Cieszynie. Ukończony kurs wychowania kolonijnego oraz animatora zabaw dziecięcych . Doświadczenie w pracy z dziećmi gromadziłam w ramach praktyk w szkołach i przedszkolach oraz pracując jako wychowawca na koloniach letnich.

Wolną chwilę spędzam z przyjaciółmi i rodzinom. Lubię czytać książki . Chętnie spędzam czas chodząc po górach , zwiedzając różne miasta w Polsce.

 

 

 

 

Tomasz Kopeć - wychowawca klasy 5c, nauczyciel WOSu 

Absolwent studiów magisterskich z zakresu historii nauczycielskiej na Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Aktualnie student studiów podyplomowych z oligofrenopedagogiki organizowanych przez Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji.

W okresie licealnym byłem wolontariuszem w ramach Stowarzyszenia Wiosna, pomagając dzieciom oraz znajomym z zakresu matematyki. Doświadczenie w pracy w szkole zdobyłem podczas studiów i praktyk organizowanych w ich ramach. Aktualnie poszerzane jest dzięki pracy na stanowisku asystenta nauczyciela oraz opieki na świetlicy.

Osobiście interesuje mnie Historia Polski okresu XVI - XVII wieku, gry planszowe, komputerowe i bitewne, czytanie książek, a okazyjnie majsterkowanie i skręcanie mebli :)

 
Klaudia Nikiel, wychowawca zerówki
 
Absolwentka studiów licencjackich na kierunku edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna oraz magisterskich na kierunku edukacja elementarna i terapia pedagogiczna w Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. 
Doświadczenie zawodowe zgromadziłam w ciągu licznych praktyk w szkołach, przedszkolach i placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
 
Do każdego z dzieci podchodzę z radosnym uśmiechem i otwartymi szeroko ramionami.
Prywatnie jestem fanką literatury brytyjskiej XIXw., muzyki musicalowej oraz filmowej a także cardmakingu.

 


 

 

Matylda Wróbel- wychowawca klasy 3d

Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, gdzie ukończyła studia licencjackie na kierunku Pedagogika Specjalna z wychowaniem przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Posiada specjalizację z zakresu surdopedagogiki. Obecnie kontynuuje studia magisterskie z Terapii pedagogicznej i  rewalidacji indywidualnej na Uniwersytecie Pedagogicznym.

Doświadczenie zawodowe zdobywała na licznych praktykach w przedszkolach i szkołach specjalnych, masowych, integracyjnych, jak również poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Wieloletni korepetytor języka angielskiego, oraz niania.

Rodzina i znajomi myśleli, że zostanę aktorka teatralną. Ja jednak postanowiłam na pedagogikę, nauczanie i wychowanie dzieci. W ich towarzystwie czuje się najlepiej.

Moją największą pasją jest muzyka. Każdą wolną chwilę spędzam w podróży na koncert ulubionego artysty.  Interesują się również teatrem, filmem,  literaturą i  kulturą masową. Uwielbiam komiksy.

Piotr Smolec - wychowawca klasy 1i

Absolwent Papieskiej Akademii Teologicznejw Krakowie, studia licencjackie, kierunek Sztuka, na wydziale Historii (spec. Malarstwo Monumentalne), Uniwersytetu Śląskiego, Pedagogika, studia magisterskie, specjalizacja Animacja Społeczno- Kulturalna, Uniwersytetu Śląskiego, studia podyplomowe, Pedagogika Specjalna z zakresu Oligofrenopedagogiki,

Obecnie student studiów podyplomowych Edukacja i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu ASD.

Posiadam kilkuletnie doświadczenie w kontakcie z osobami niepełnosprawnymi intelkektualnie i ich rodzinami (Wspólnota Wiara i Światło, Fundacja L'Arche). Byłem także wychowawcą w Klubie Młodzieżowym oraz Świetlicy Socjoterapeutycznej  w Bielsku-Białej.

Prywatnie Mąż i Tata dwójki dzieciaków. Posiadający wiele zainteresowań.

Niezależnie w jakiej jesteś sytuacji i położeniu (choćbyś był zawieszony nad przepaścią na linie) zawsze możesz przybić piątkę.

 

Katarzyna Wala - wychowawca klasy 3f

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji ukończyła studia na kierunku edukacji wczesnoszkolnej i terapii pedagogicznej. Obecnie rozpoczęła kontynuację studiów także na wydziale Uniwersytetu Śląskiego na kierunku edukacja przedszkolna z wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka. 

Swoje doświadczenie nabyłam dzięki licznym praktykom w świetlicy środowiskowej jak i szkole, a także po przez liczny udział w konferencjach organizowanych przez uczelnię. Największy, a zarazem najcenniejszy bagaż doświadczeń zdobyłam jeżdżąc na kolonie wakacyjne z dziećmi jako wychowawca kolonijny. 

   

 Magdalena Grygierczyk

Absolwentka Wyższej Szkoły Społeczno-Ekonomicznej w Warszawie na kierunku praca socjalna i opiekuńczo wychowawcza. Absolwentka Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Mysłowicach na kierunku pedagogika wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne.  

Od 6 lat zajmuję się edukacją wczesnoszkolną i przedszkolną. Umiejętności zawodowe rozwijam poprzez uczestnictwo w kursach, szkoleniach oraz kontynuując naukę na studiach podyplomowych o kierunku Autyzm, zespół Aspergera oraz inne całościowe zaburzenia rozwojowe- diagnoza i terapia.                                                                                                         

W życiu prywatnym mama 2.5 letniej Natalki.

 

 

Karolina Kulisz - wychowawca klasy 2c

Katarzyna Ścieszka - wychowawca klasy 3g

Irena Maciążek - wychowawca klasy 1i

Marta Papkała - wychowawca klasy 1f

Małgorzata Ciechańska- wychowawca klasy 1g

 

 

REHABILITANCI I TERAPEUCI SI

 

Alicja NIesyt

Absolwentka Wydziału Rehabilitacji Ruchowej na Akademii Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie. Certyfikowany terapeuta Integracji Sensomotorycznej I i II stopnia, certyfikowany terapeuta metody NDT Bobath oraz NDT Bobath Baby. W ramach poszerzania umiejętności zawodowych ukończyła m.in. szkolenia Sensomotoryczna terapia widzenia, Zintegrowany trening pisania SIhand, Grafomotoryka w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w oparciu o PTR.

Od wielu lat pracuję w Specjalistycznym Punkcie Wczesnej Rewalidacji, gdzie zajmuję się rehabilitacją i stymulacją rozwoju psychoruchowego dzieci niewidomych i niedowidzących ze sprzężoną niepełnosprawnością. Doświadczenie zdobyłam również pracując w Centrum Rehabilitacyjno-Readaptacyjnym  Dla Dzieci Niepełnosprawnych.

Dbając o swój rozwój zawodowy systematycznie podnoszę swoje kwalifikacje biorąc udział w szkoleniach, warsztatach i konferencjach.

W życiu prywatnym jestem pasjonatką fotografii oraz miłośniczką aktywnych form spędzania wolnego czasu. 

 

dr n. o kult. fiz. Magdalena Rusin

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego im. B. Czecha w Krakowie - kierunek Fizjoterapia.

Nauczyciel gimnastyki korekcyjnej w Bielskim Szkolnym Ośrodku Gimnastyki Korekcyjno-Kompensacyjnej w Bielsku-Białej (2003-2006), Adiunkt na kierunku Fizjoterapia w Wyższej Szkole Administracji (2008-2017), Adiunkt w Katedrze pielęgniarstwa i ratownicta medycznego Akademii Techniczno-Humanistycznej (2011-2017). Fizjoterapeuta w Centrum Rehabilitacyjno-Readaptacyjne dla Dzieci Niepełnosprawnych Nadzieja w Bielsku-Białej (2012-2017) oraz Rehakids – rehabilitacja dzieci i niemowląt.

Uczestniczka licznych międzynarodowych konferencji naukowych oraz kursów i szkoleń z zakresu swoich zainteresowań, m.in. Instruktor odnowy biologicznej, kurs PNF, terapia manualna McKenzi, Mulligan, Terapia tkanek miękkich, kinesiology taping, integracja sensoryczna I i II stopnia, trójpłaszczyznowa korekcja stóp, NDT-Bobath, Terapia ręki. Autorka i współautorka wielu publikacji naukowych. Interesuje się zagadnieniami etycznymi zawodu fizjoterapeuty, zaburzeniami integracji sensorycznej u dzieci i niemowląt.

Hobby: narciarstwo, żeglarstwo, ratownik WOPR, wędrówki górskie, teatr.

 

Piotr Stelmachowicz

Certyfikowany terapeuta integracji sensorycznej  (I i II stopnia)  oraz fizjoterapeuta (studium podyplomowe) i oligofrenopedagog (studia licencjackie). Na Uniwersytecie Śląskim ukończył studia na kierunku zintegrowana edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Doświadczenie w zakresie  fizjoterapii zdobył, pracując w poradniach rehabilitacyjnych oraz na oddziałach szpitalnych: neurologicznym, chirurgiczno-ortopedycznym i intensywnej terapii bielskiego Szpitala Wojewódzkiego. 

Jako certyfikowany terapeuta od 2007 r. diagnozuję i prowadzę terapię  metodą integracji sensorycznej  w swoim gabinecie oraz w Pracowni  Stymulacji Rozwoju Dziecka przy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 1 w Bielsku-Białej. Mam doświadczenie w pracy terapeutycznej z dziećmi zdrowymi, potrzebującymi stymulacji w zakresie integracji sensorycznej, oraz dziećmi niepełnosprawnymi fizycznie i/lub intelektualnie, w tym z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym,  z zespołem Downa, z autyzmem. Konsekwentnie podnoszę swoje kwalifikacje, biorąc udział w specjalistycznych szkoleniach i kursach, dzięki czemu mogę skutecznie pomagać dzieciom - swoim pacjentom, i ich rodzinom.  

Mam również kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu gimnastyki indywidualnej i grupowej w Poradni Rehabilitacyjnej przy Szpitalu Wojewódzkim w Bielsku-Białej oraz w Poradni Rehabilitacyjnej przy NZOZ „Alfa”. Posiadam także uprawnienia i kilkuletnie doświadczenie zawodowe  w zakresie masażu leczniczego i relaksacyjnego, jak też fizjoterapii.

 

Aleksandra Cechmajster

Fizjoterapeuta z 21 letnią praktyką w pracy z dziećmi. Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach na kierunku Rehabilitacja i Przygotowanie Pedagogiczne. Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Łodzi na kierunku Wczesne Wspomaganie Rozwoju i Wczesna Interwencja

W ramach doskonalenia zawodowego ukończyłam kursy będące podstawą rehabilitacji neurorozwojowej NDT-Bobath i NDT-Bobath Bebe oraz kurs Sensory Integration i są to podstawowe metody, które wykorzystuję w pracy z dziećmi. Podczas całej mojej pracy zawodowej systematycznie uzupełniam i uaktualniam swoją wiedzę biorąc udział w rożnych szkoleniach i warsztatach neurologicznych.

Prowadząc trapię dzieci z przeróżnymi dysfunkcjami i mając stały kontakt z ich rodzicami realizuję się zawodowo, czerpię wiele satysfakcji ze swojej pracy i codziennie nabieram pokory wobec życia i tego co nas w nim spotyka.

 

Monika Bizoń

Ukończyła Akademie Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie uzyskując tytuł zawodowy – mgr fizjoterapii. Absolwentka Kolegium Nauczycielskiego w Bielsku-Białej – specjalność oligofrenopedagogika. Ukończyła specjalistyczne, certyfikowane kursy i szkolenia. Terapeuta metod: SI, PNF, Hallwick, Halliwick- APT, Watsu, Bad Ragaz Ring Method, obecnie w trakcie szkolenia NDT-Bobath.

Jestem fizjoterapeutą oraz oligofrenopedagogiem. Moją pasją jest praca z dziećmi w dziedzinie rehabilitacji ruchowej, a studia pedagogiczne ukończyłam w celu zdobycia trafnego podejścia do dzieci oraz dla lepszego zrozumienia sytuacji w jakiej znajduje się osoba niepełnosprawna i jej rodzina.

Od początku studiów poszukiwałam alternatywnej metody rehabilitacji, która pozwalałaby osiągać pozytywne rezultaty ruchowe, a przy okazji byłaby dla dziecka odskocznią od typowych ćwiczeń na sali. Początkowo najlepszym wyjściem wydawała mi się Integracja Sensoryczna, ale to nie do końca spełniło moje oczekiwanie. W końcu trafiłam w sedno i połączyłam terapię ruchową z pracą w wodzie. Od 2012 r. zajmuję się specjalistyczną terpią ruchową w wodzie. W tej dziedzinie jestem wykwalifikowanym terapeutą metody Halliwick, Watsu oraz BRRM i mam nadzieję, że to jeszcze nie koniec.

 

Magdalena Walaszek

Radosław Iżakiewicz

Anna Maciąga 

 

SURDOPEDAGODZY

 

Marta Machalica  (opis wyżej)

 

TERAPIA PSYCHOLOGICZNA

 

Aleksandra Charusta

Absolwentka  psychologii stosowanej na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończyła Studium Socjoterapii i Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym, obecnie w trakcie Szkoły Psychoterapii.  W ramach poszerzania umiejętności zawodowych  ukończyła warsztaty Relaksacja i Wizualizacja, Wprowadzenie do treningu zastępowania agresji ART, Arteterapia -zajęcia plastyczne, a także szkolenia organizowane przez Poradnię Effatha dla dzieci z autyzmem. 

Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywałam już w czasie studiów. Wówczas byłam wolontariuszką w Maltańskim Centrum Pomocy Niepełnosprawnym Dzieciom w Krakowie, gdzie pracowałam z podopiecznymi francuską Metodą 3i opartą na zabawie.  Jej celem jest doprowadzenie dzieci z autyzmem do poziomu komunikacji.

Byłam także stażystką w Krakowskim Ośrodku Rehabilitacji Wieku Rozwojowego, Poradni Pedagogiczno-Psychologicznej w Pszczynie, Oddziałach Ogólnopsychiatrycznych Centrum Zdrowia Psychicznego ProVita oraz Szpitalu Specjalistycznym im. Józefa Babińskiego w Krakowie. Pracowałam również jako wychowawca kolonijny.

Fascynuje mnie rozwój osobowości dziecka poprzez oddziaływania socjoterapeutyczne, w swojej pracy wykorzystuję również elementy Sandplay Therapy. W kontakcie indywidualnym z dzieckiem stawiam na rozwój relacji poprzez szanowanie potrzeb dzieci, wzmacnianie poczucia sprawczości, psychoterapeutyczny wpływ zabawy oraz interaktywność oznaczającą wzajemne zaangażowanie.

 

Karolina Różycka 

Ukończyła psychologię oraz Studium Pedagogiczne na Uniwersytecie Jagiellońskim. Pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywała na uczelni jako asystentka w Laboratorium Psychologii Społecznej, gdzie koordynowała i prowadziła badania psychologiczne. W czasie studiów podjęła również współpracę z Ośrodkiem Twórczej Edukacji, gdzie prowadziła kursy twórczego rozwoju dla dzieci w różnych grupach wiekowych. W tym samym czasie rozpoczęła pracę w przedszkolu, gdzie pełniła obowiązki psychologa z obowiązkami nauczyciela. Ponadto brała udział w praktykach w Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie na Oddziale Klinicznym Psychiatrii Dorosłych, Dzieci i Młodzieży, a także w szkołach i poradniach, gdzie prowadziła zajęcia z mediacji oraz uczestniczyła w konsultacjach i w procesie diagnozy pod kątem autyzmu. Była również zaangażowana w projekt „Akademia Przyszłości” Stowarzyszenia Wiosna, podczas którego prowadziła indywidualne zajęcia z dziećmi, które miały trudności szkolne. Dbając o swój rozwój zawodowy uczestniczyła w licznych kursach m.in. „Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne” (I stopień), „Kreatywne rozRUCHy – wprowadzenie do metody gimnastyki twórczej (ekspresyjnej) Rudolfa Labana”, „Bajkoterapia- Bajkowa Szkoła Mądrości”, „Metoda Dobrego Startu”. Posiada również uprawnienia do prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych.

 

 

Beata Zagórska 

 

Maria Łańko

 TERAPIA PEDAGOGICZNA

Marta Machalica (opis wyżej)

Ewelina Skiba (opis wyżej)

Żaneta Buda (opis wyżej) 

 

 

 Elżbieta Wójcikiewicz 

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie. Ukończyła w trybie stacjonarnym studia pedagogiczne o czterech specjalnościach: Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Terapia Pedagogiczna oraz Wychowanie Przedszkole z Wczesnym Wspomaganiem Rozwoju Dziecka. 

Dotychczas moje umiejętności rozwijałam podczas praktyk pedagogicznych, warsztatów, konferencji, wolontariatu oraz pracy podczas półkolonii socjoterapeutycznych/obozów wypoczynkowych dla dzieci i młodzieży.

Moją pasją jest praca z dziećmi, a co jest z tym związane poszerzanie wiedzy na temat prawidłowości rozwoju dziecka od najmłodszych lat. Największą zapłatą za moją pracę jest uśmiech Dziecka i Jego „dziękuję”.

Jestem osobą pełną energii, lubiącą wyzwania. Czas wolny od pracy zawodowej spędzam aktywnie wyjeżdżając na wycieczki rowerowe lub górskie. 

 

LOGOPEDZI

 

Karolina Roszak-Grocka

Jestem absolwentką Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu na kierunku Politologia oraz Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Koninie w klasie fortepianu. Ukończyłam Podyplomowe Studia z zakresu Logopedii z Komunikacją Alternatywną na Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Od 2013 roku jestem terapeutą uprawnionym do wykorzystywania     w swojej pracy metod i technik Growth through Play System. Ukończyłam również kurs I i II stopnia Handle. Posiadam kilkuletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą z wyzwaniami rozwojowymi. Uczestniczyłam w wielu szkoleniach, kursach, międzynarodowych konferencjach oraz nieformalnych spotkaniach dotyczących pracy z dziećmi niemówiącymi. Znajomość szerokiego wachlarza metod i technik wykorzystywanych w Polsce, Europie oraz USA umożliwia mi prowadzenie terapii eklektycznej.

Istotny wpływ na styl mojej pracy, a co za tym idzie, na budowanie relacji z ludźmi wywarło spotkanie z Kat Houghton z USA oraz Janą i Paulem Baptie. Zdobywanie wiedzy od praktyków pracujących z dziećmi z wyzwaniami rozwojowymi w Europie i Stanach zapewnia mi ciągły rozwój       i uczy permanentnej pokory.

Wzajemny szacunek, autentyczność, nauka przez zabawę są fundamentem mojego życia, mojej rodziny i mojej pracy.

 

 

 

 

Tatiana Ciecierska-Spisak - neurologopeda, pedagog

Absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii (Resocjalizacja) na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, podyplomowych studiów Logopedia z Komunikacją Alternatywną na Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej oraz Kwalifikacyjnych Studiów Podyplomowych Logopedii i Medialnej Emisji Głosu na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, specjalność Neurologopedia. Terapeuta metody miofunkcjonalnej.

Nieustannie staram się podnosić kwalifikacje zawodowe, a czynię to z wielką radością, ponieważ praca jest moją pasją i wielką przygodą. Staram się dawać dzieciom wszystko to, co chciałabym, aby moje dzieci otrzymały od nauczycieli: życzliwość, cierpliwość, ciekawe zajęcia, wymagania adekwatne do możliwości dziecka, skuteczność podejmowanych metod itd. Każde dziecko rodzi się jedyne i niepowtarzalne. W pracy z dziećmi zawsze szukam ich mocnych stron i bazując na nich usprawniam zaburzone funkcje.


Prywatnie- szczęśliwa żona i mama czworga dzieci. Wolny czas uwielbiam spędzać z rodziną grając w gry planszowe, odwiedzając ciekawe miejsca, wędrując po górach…

 

 Joanna Pakulniewicz 

Absolwentka neurologopedii oraz oligofrenopedagogiki na Uniwersytecie Śląskim. W ramach doskonalenia zawodowego ukończyła m.in. kursy:  Funkcjonowanie Osób z Autyzmem i niepełnosprawnościami sprzężonymi, Funkcjonowanie Osób z zaburzeniami psychicznymi, Makaton I°, Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się dzieci niemówiących, Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno - twarzowych, diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych związanych z dysfunkcją pasażu pokarmowego oraz symptomatologią dysfagii.    

Swoją przygodę z pracą z dziećmi zaczęłam ponad sześć lat temu, dotychczas pracowałam w dwóch szkołach podstawowych oraz w przedszkolu, gdzie zajmowałam się diagnozą i terapią dyslalii, opóźnionego rozwoju mowy, afazji. Pracowałam z dziećmi z głęboką wieloraką niepełnosprawnością, z mózgowym porażeniem dziecięcym, Zespołem Downa, Zespołem Edwardsa, Zespołem Angelmana, z wrodzonymi wadami genetycznymi oraz z Dziećmi z nieprawidłowych ciąż i porodów. Praca z dziećmi daje mi dużo radości - cieszę się razem z Nimi i ich Rodzicami z każdego ich sukcesu. Moje zainteresowania zawodowe obejmują szczególnie komunikację Dzieci Niemówiących oraz zaburzenia gryzienia, żucia i połykania.        

Prywatnie lubię grecką muzykę i kulturę, pływanie, postcrossing, spacery po lesie z suczką adoptowaną ze schroniska. 

 

Ewa Dudek 

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego, gdzie ukończyła studia magisterskie na kierunku: Filologia polska. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy na stanowisku nauczyciela języka polskiego. W 2011 roku ukończyła Podyplomowe Studia Logopedii w Akademii Techniczno – Humanistycznej w Bielsku - Białej.

Uczestniczyła w wielu szkoleniach i kursach, takich jak: „Terapia dzieci jąkających się”, „Wczesna interwencja logopedyczna i wspomaganie rozwoju dzieci  z grupy ryzyka na podstawie metod neurorozwojowych, ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej oraz terapii osób dorosłych z zaburzeniami neurologicznymi”, „Kurs Multidyscyplinarnej Diagnozy i Terapii Autyzmu, „ Test PEP-R i AAPEP ”, MAKATON, „Zabawa inspirująca rozwój”.

Praca z dziećmi sprawia mi wielką radość i skłania do intensywnej pracy nad sobą oraz nieustannych poszukiwań najwłaściwszej drogi do jakże odrębnego i fascynującego świata, jakim jest każdy mały człowiek. Ta droga powinna przede wszystkim zapewnić dziecku bezpieczeństwo emocjonalne i pomóc stworzyć przestrzeń, w której będzie ono mogło stopniowo otwierać się na innych i odnosić sukcesy. Dlatego też w mojej pracy chętnie wykorzystuję założenia i techniki Programu Son – Rise, służące wspieraniu rozwoju dzieci  z autyzmem lub Zespołem Aspergera.

Prywatnie jestem mamą 3 - letniej Kingi i 7- letniego Adasia, i należę do osób, które nigdy się nie nudzą. Wolny czas najchętniej spędzam z rodziną – w domowym zaciszu lub aktywnie – w plenerze. Lubię górskie wycieczki, długie spacery, muzykę, taniec, spotkania z przyjaciółmi, dobrą lekturę, śpiew, grę na gitarze i teatr. Od czasu do czasu  piszę wiersze, piosenki i opowiadania. 

 

Martyna Kromczyk 

 

ZAJĘCIA DODATKOWE  

Joanna Chałupska - Jonadenski 

Absolwentka Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. St. Moniuszki w Bielsku-Białej. Magister wychowania przedszkolnego z edukacją wczesnoszkolną i nauczyciel rytmiki.

Taniec to moje życie. Kocham rytmiczny ruch, a wrażliwość w tej dziedzinie przekładam na tworzenie niepowtarzalnych choreografii tanecznych.

Jestem bardzo zaangażowana w swoją pracę, gdyż jest to moja pasja. Staram się poszerzać horyzonty dzieci. Zwracać uwagę na ich sylwetkę, postawę, koordynuje sposób poruszania sie i sprawność fizyczną. 
Nic tak nie buduje jak uśmiech i zadowolenie dzieci z tego, że poprzez taniec czują się doceniane i wyjątkowe. 
 
„Życie to ciągły ruch, rytm i emocje”

Kamila Szołtysek 

Absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, specjalności Resocjalizacja z profilaktyką społeczną oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych w zakresie Terapia pedagogiczna i rewalidacja dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Ponadto absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach w ramach podyplomowych studiów kwalifikacyjnych w zakresie Mediacji i Arbitrażu Sądowego.

Doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi zdrowymi zdobywałam w pracy jako wychowawca świetlicy socjoterapeutycznej i klubu młodzieżowego oraz jako pedagog ulicy. Pracowałam również jako terapeuta zajęciowy z dorosłymi osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, prowadząc pracownię plastyczną oraz rękodzielniczą.

Staram się doskonalić swoje umiejętności pedagogiczne poprzez uczestnictwo w kursach, szkoleniach oraz warsztatach.

Prywatnie czas wolny staram się spędzać aktywnie jeżdżąc na rowerze, zimą na nartach, a bez względu na porę roku chodząc po górach.

 

 

Roma Tajduś - muzykoterapia

Absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu na kierunkach: Edukacja Muzyczna oraz Międzywydziałowe Studia Muzykoterapii. Ukończyła także studia licencjackie na Wydziale Pedagogiki Resocjalizacyjnej oraz Studia Podyplomowe w Wyższej Szkole Administracji na kierunku Pedagogika Specjalna- Oligofrenopedagogika.

Większość mojego życia zawodowego związana jest z kształceniem i opieką nad dziećmi i  młodzieżą. Doświadczenie zdobywałam pracując m.in. w Warsztatach Terapii Zajęciowej „PORT” w Bielsku-Białej oraz różnych placówkach kulturalnych i oświatowych. Wciąż staram się systematycznie dokształcać, ucząc się m.in. Polskiego Języka Migowego czy biorąc udział w różnych szkoleniach poszerzających mój warsztat pracy. Sama również swoją pasją do muzykoterapii dziele się z innymi, prowadząc warsztaty muzykoterapeutyczne.

Ciągle odkrywam muzykę, która zaskakuje mnie swoim pięknem. Wierzę, że otwiera ona ludzi na siebie i często zastępuje słowa... Za jej pomocą można dotrzeć w najgłębsze zakamarki duszy oraz emocji człowieka.

Prywatnie uwielbiam górskie wycieczki, dobrą książkę i kino oraz spędzanie czasu z najbliższymi.