Zajęcia rehabilitacyjne

___________________________________________________________________________________________________________________________

!!! UWAGA NOWOŚĆ !!!

 

 

Felinoterapiaczyli terapia z kotem. Felis(łac.)-kot  therapeia(gr.)- terapia. kot występuje tu jako terapeuta- istota niesamowita, indywidualna i ogromnie przyjazna człowiekowi. Odgrywa wielką rolę w integrowaniu środowiska społecznego, jak i rodzinnego. Jest partnerem do zabaw, tematem rozmów, powiernikiem, uczy odpowiedzialności, wrażliwości,ufności, a przede wszystkim, delikatności. Poprzez zajęcia z kotem, pragniemy wzmacniać empatie dzieci, ich wrażliwość, a także w przyjemny sposób pokonywać wszelkie trudności szkolne. Felinoterapia, jest najmłodszą i najmniej znaną formą zooterapii, a przecież kot w czasach starożytnych był uważany za bóstwo, oddawano mu cześć i uznawano za wyjątkowe zwierzę.Dobre oddziaływania kota na człowieka chorego ,zaburzonego odkryto w Brazylii w latach 60-tych. Do Polski felinoterapia trafiła pod koniec 2005 roku i wciąż się rozwija. Szczególne znaczenie, terapie te mają w rodzinach z dzieckiem z zaburzoną kontrola emocjonalną,osoby z niepełnosprawnością intelektualną, ruchowa,dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,z Zespołem Downa,dzieci z zaburzeniami lękowymi,nieśmiałe i zahamowane społecznie,jak również osoby starsze.Obecność i kontakt z kotem powoduje wytworzenie endorfiny-hormonu szczęścia,poprawia samopoczucie,podnosi poziom zadowolenia,jak również powoduje wystrzał oksytocyny do mozgu. Kontakt z kotem uspakaja , zmniejsza stres,głaskanie zwierzęcia i mruczenie uspakaja nerwy , obniża ciśnienie krwi,poziomu cholesterolu. Felinoterapia nie tylko przynosi radość i ukojenie,ale również uczy obcowania ze zwierzętami,rozumienie ich, poznawanie ich potrzeb,przeciwdziałaniu przemocy wobec zwierząt,Zajęcia z felinoterapii odbywające się regularnie przynoszą wiele pozytywnych efektów-pedagogicznych, jak i terapeutycznych. Mogą być prowadzone w niewielkich grupach lub indywidualnie.Kot staje się wspólna płaszczyzną do dialogu dla dziecka i terapeuty,terapie wzmacnia się opowieściami o kotach,rozmowa na ich temat oraz innych zwierząt. Właściwie każdy kot może zostać terapeuta,musi on jednak być dobrze do tego przygotowany i spełniać pewne uwarunkowania.Nie może być kotem lękliwym i strachliwym, agresywnym wobec ludzi,taki kot jest odpowiednio wybierany i uczony.W hodowli takie koty są obserwowane, uczone od początku kontaktu z różnymi osobami,dziećmi,głaskane,noszone,a także uczone zabawy.koty te zachowują absolutną czystość,nie wyciągają pazurków są cierpliwe i bardzo kochają człowieka . 

__________________________________________________________________________________________________

 

Jedną z wielu atrakcji w naszej szkole są, trwające już od roku, zajęcia karate prowadzone przez pana Adama. Uczniowie dzięki nim mają szansę na pełny rozwój fizyczny, psychiczny, motoryczny i społeczny. W czasie zajęć karate uczą się koncentracji, doskonalą koordynację ruchową, równowagę i płynność ruchów, rozwijają gibkość ciała, siłę i umiejętność szybkich przemieszczeń. Jak potwierdzają badania, istnieje również ścisły związek pomiędzy karate a profilaktyką chorób narządu ruchu. Karate, poprzez dbałość o harmonię ciała, chroni narząd ruchu przed wieloma schorzeniami i deformacjami.

Rodzice naszych uczniów mogą zatem spać spokojnie i nie bać się o kręgosłupy swoich pociech, które, oprócz sprawności fizycznej, spełniają dziecięcą potrzebę przynależności, kształtują pewność siebie, stanowczość, umiejętność dążenia do celu. 

_________________________________________________________________________________________________

Metody pracy specjalistów: